Friday, September 20, 2013

Készülőben: A fűszerkatona



Olyan könyvön dolgozom éppen, amit nagyon, nagyon élvezek csinálni, ugyanis végre tobzódom a kacatokban! Ennek apropóján el is határoztam, hogy megpróbálom újraéleszteni ezt a blogot. Rögtön két "werk-fotóval" kezdek, amolyan műterembe bekukucskálós, "így készült" jellegű fotókkal (amiknek a minőségéért ezúton is elnézést kérek, a könyvben természetesen igazi profi fotók lesznek majd a képekről).

És hogy mi is lesz ez a könyv? Finy Petra könyve, a címe "A fűszerkatona". Az izgalmas című kötet meséit a különböző földrészek ihlették. A szép szimbólumokkal teli történetekről az volt az első benyomásom, hogy mennyire természetközeliek ezek a mesék.
Ezért rögtön tudtam, hogy olyan alapanyagokkal szeretnék dolgozni, amiket már megevett a természet. Nem tudok szebb felületeket elképzelni annál, mint ahogyan a múló idő öregíti a tárgyakat, ahogyan az időjárásnak kitett, kint felejtett anyag elkezd dolgozni. Ezeknek a "szépre pusztult" felületeknek nem tudok ellenállni, ezért évek óta gyűjtögetem őket, hogy majd csak jó lesz valamire...
Úgy érzem, most jött el az idejük.

4 comments:

hal said...

Jó volt olvasni, tetszik a gondolkodásod, viszonyod a régi tárgyakhoz – hasonlóan érzek én is.

Kriszta said...

Biztos gyönyörű könyv lesz! :) Mikorra várható a megjelenés?

kata said...

Köszönöm szépen a visszajelzéseiteket, jó volt olvasni nekem is - ezek szerint csak én hanyagolom blogot, Ti nem :)
Kriszta, elvileg most karácsonyra... Csak még nagyon rosszul állok sajnos.... De bizakodom, hogy kész leszek időben :)

Kriszta said...

Hát én drukkolok, hogy elkészülj időben :) Már így látatlanban azt mondom, hogy egy ilyen könyv kell nekem :)